Dropshipping nedir?
İngilizceden tam anlamıyla çevirisinde, "drop shipping" anlamına geliyor. Bu terim, aynı zamanda Anglo-Sakson: "dropship" veya "drop shipping" adlarıyla da iyi bilinir.
Dolayısıyla şu şekilde tanımlayabiliriz:
Dropshipping, ürünleri bir tedarikçiden ayrı ayrı satın almanıza izin veren bir çevrimiçi satış modelidir, böylece ürünleri doğrudan son müşteriye gönderen bu tedarikçidir.
Büyük miktarda envanter almak yerine, bir anlaşma veya önceden müzakere yoluyla " Dropshipper " olarak da adlandırılan toptancı üreticisiyle ortaklık kurarsınız .
Çevrimiçi mağazanın yalnızca sipariş yönetimi, tahsilatlar ve müşteri hizmetleri ve potansiyel ilgili taraflar gibi tamamen bürokratik işlevleri yerine getirmekten sorumlu olması gerektiğinden, bu yöntem birkaç yıldır geleneksel lojistik işletim modunda devrim yaratmaktadır.
En güvenli şey bir Rehbere ihtiyacınız olmasıdır .
Dropshipping nedir?
Genellikle süreç şu şekilde çalışır:
- E-Ticaret (perakende) girişimcisi veya girişimcisi olduğunuzu varsayalım.
- Web sitenizi oluşturursunuz ve orada bir müşterinin sipariş verdiği ve bu ürün için ödeme yaptığı çevrimiçi mağazanızın ürünlerini yayınlarsınız.
- Daha sonra, ürünleri doğrudan depodan nihai tüketiciye gönderen bu siparişi, mağazanızın (perakendeci) işaret veya logoları ile veya hatta görünür rozetler olmadan üreticiye bildirirsiniz.
Bu şekilde, üretici yalnızca ürünün "net" maliyetini tahsil ederek ürünün nihai fiyatına bir dropshipper komisyonu ekler .
Bu nedenle, basit bir aracı olarak kalırsınız ve tüm satışlarınızdan kazanmayı başardığınız komisyonların toplamında faydalarınız olur.
Dropshipping yöntemini kullanmanın avantajları
Bir iş fikrini yaymayı düşünüyorsanız, bu teknik kullanılarak yapılması tavsiye edilen faktörler şunlardır:
1. Başlangıç maliyetleri
Envantere yatırım, çevrimiçi bir iş kurarken en büyük gider kalemlerinden biridir.
Ancak bu formül, bu sorunu ortadan kaldırarak, asla satılamayacak ürünlere para harcama riskini ortadan kaldırır.
2. Öğeler neredeyse anında sunulabilir
Genel olarak, bir perakendeci bir ürünü satmaya başlamak istediğinde, web sitesinde yayınlamadan önce onu alana kadar beklemek zorundadır.
Bu satış modeli ile web sitesinde bir ürün isteyeceğinize karar verdiğinizde neredeyse anında reklam vermeye başlayabilirsiniz.
3. Daha büyük bir katalog sunulabilir
Daha geniş bir ürün yelpazesi sunma kabiliyetine sahip olmak, her zaman dijital bir işletmenin istediği bir şeydir ve bu teknikle mümkündür.
Dropshipping ile, stokta bulunacak farklı renkler veya boyutlar veya bunların nerede saklanacağı konusunda endişelenmenize gerek yok.
Sadece web sitesinde yayınlanırlar ve sipariş, dropshipper tarafından verildikten sonra tedarikçi diğer her şeyle ilgilenir.
4. Yeni ürünler risksiz olarak test edilir
Kataloğa yeni ürünler eklerken satış yapmama riski dropshipping ile arka planda kalıyor.
Müşterilerin ne istediğini tahmin etmek çoğu zaman herhangi bir işletme için zordur, bu nedenle gerçek bir yatırım yapmadan test yapabilmek her zaman bir rekabet avantajıdır.
Bu, şüphesiz, sürekli olarak yeni ürünler sunduğunuz yinelenen kullanıcıyı gördüğünüzde e-Ticaretinizin dönüşümlerini artırabilir .
5. Organizasyon adımlarında zaman kaydedilir
Stokları organize etmek ve teslimata hazırlanmak, zaman alan bir kabus olabilir.
Bu ürün sevkiyat sürecinde üçüncü bir tarafın kullanılması, taşıma, etiketleme, paketleme, nakliye ve diğer zaman ve para maliyetlerinden tasarruf sağlar.
Bu, dropshipper için markanızın potansiyel müşterileri için değerli içeriğin sağlandığı kurumsal bir blog oluşturmak gibi web sitenizin diğer tamamlayıcı görevlerine odaklanması için fazladan zaman bırakır .
6. Envantere gerek yok
Herhangi bir ürünü satmanın dezavantajlarından biri, envanteri depolamak, takip etmek, yani onu takip etmek ve hatta paranın bir kısmını onunla ilgili vergileri ödemek için ayırmaktan endişe duymaktır.
Stoksuz satış ile bu gerçekleşmez, çünkü tüm bu lojistik masraflar üretici veya toptancı şirket tarafından karşılanır.
7. Depolama
Çevrimiçi mağazanızın parçası olan tüm ürünleri barındıracak kadar geniş bir depoya veya başka bir alana ihtiyacınız yoktur.
Bu da aynı şekilde imalat şirketi tarafından karşılanacaktır.
Bir e-ticarette stoksuz satış kullanmanın dezavantajları
Her şeye rağmen bu satış tekniğinin de sakıncaları var. Aşağıda en önemlilerini detaylandıracağım, böylece bu tekniğe dayalı bir çevrimiçi projeye başlarken oldukça tipik başlangıç hatalarından kaçınabilirsiniz :
1. Dolandırıcılar
Sipariş edilen ürünler için ödeme yapmadan önce tedarikçilere dikkat etmeli ve onlar hakkında gerekli tüm bilgileri almalısınız.
Benim tavsiyem, bu nakliye yöntemini kabul etmeden önce, mümkünse, bu tedarikçi firmadan sorumlu kişi veya ekip ile şahsen görüşmenizdir.
2. Kalite kontrol eksikliği
Ürünlerin kalitesi ilk başta beklenenden daha kötü olabilir ve web'de belirtilenlere karşılık gelmeyebilir.
Bu nedenle, müşterilerle kalite üzerinde sıkı bir kontrol sağlamak, iade oranlarını ve diğer sorunları kontrol etmek önemlidir, çünkü sahip oldukları üründen memnun değillerse tedarikçiyi değil işi suçlayacaklardır. nihayet aldı.
3. Kafa karıştırıcı ücret yapıları
Yanlış şirket seçilirse kar etmeden veya para kaybetmeden sona erebilir. O kadar çok ödeme olabilir ki, satışları kendimiz yapsak bile paramızı takip etmek zor.
4. Müşteriler için yüksek nakliye ücretleri
Dropshipper'ın web sitesinde birden fazla tedarikçinin ürünleri yer alıyorsa, müşteri çok sayıda ürün siparişi verirken çok yüksek nakliye ücreti ödemek zorunda kalabilir.
Bu ekstra maliyetin sebebi farklı noktalardan gelecek olmalarıdır. Bu, mağazanızdaki alışveriş sepetini terk etmenin nedenlerinden biri olabilir .
Buna karşılık, gelecekteki satın alımları caydırabilir ve bu nedenle zaman içinde müşteri kaybedebilir.
5. Siparişin işlenmesi zor olabilir
Bu tür bir sevkiyatı satış stratejisi olarak kullanan birçok şirket, birden fazla toptancı ile çalışır.
Her biri sipariş işleme, faturalama ve nakliye için farklı gereksinimler getirir. Bu, işleri çok karmaşık hale getirebilir.
Bir ürünün satışı ile sevkiyatı arasında geçen süre, birçok konuşma ve önceki eylem olduğu için daha uzun sürebilir.
6. Tüm ürün bilgilerine sahip olmamak sorunludur
Satılan ürünleri hiçbir zaman fiziksel olarak kullanmadıkları için, dropshipper'ın nasıl olduklarına dair gerçek ve net bir fikri yoktur.
Çoğu zaman üretici ürün hakkında yeterince açıklama vermez, kesin boyutları, ağırlığı veya kullanım kolaylığını sağlamaz.
Veri eksikliği, web sitesinde gözle görülür boşluklar bırakır ve bu şirket için iyi değildir, çünkü az bilgi veya eksik bilgi potansiyel müşteriler haline gelebilecek tüketicileri caydırabilir.
7. Kullanılabilirlik
Bir ürünün mevcudiyeti, nihai müşteri onu satın alana kadar her zaman bilinmez.
Bu, bir ürün satın aldıkları izlenimi altında olan tüketicilerin, aslında tam olarak bekledikleri (veya bekledikleri gibi) olmadığını fark etmeleri için son derece sinir bozucu olabilir.
8. Otomasyon
Bahsi geçen sorunu ortadan kaldırmak için gün boyunca stok mevcudiyetini düzenli olarak güncelleyen otomatik bir sistem tercih edilir.
Ayrıca, tedarikçiden belirli bir ürün stokta kalmadıysa bir e-posta göndermesini veya telefon görüşmesi yapmasını istemeniz önerilir.
9. Müşteri hizmetleri
Bu sistemle, nakliye konusunda daha az sorumluluk vardır, ancak aynı zamanda müşteri deneyimi üzerinde çok daha az kontrol vardır.
Bir ürünün zamanında ulaştığından emin olmanın bir yolu yoktur ve yalnızca bir müşteri şikayet etmek veya sormak için aradığında bilirsiniz.
Aynı zamanda, müşteri hizmetleri personeli el altında gerekli bilgilere sahip olmayacağından ve sorunun çözülebilmesi için sorgu veya şikayetin üçüncü taraf bir sağlayıcıdan geçmesi gerekeceğinden , sorun çözme süreci yavaşlar .
10. Yarışma
Harika ürünler bulmak, genellikle sektördeki diğer perakendeciler arasında kapsamlı bir rekabet olacağı anlamına gelir.
Dropshipping ürünlerinin marjları bu durumlarda oldukça düşük olabilir, çünkü birçok üretici, diğer rakip şirketlere üstün gelmek için manevra yapmayı çok zorlaştıran hizmet için bir fiyat talep eder.
11. Karlılık
On yıl önce bu satış tekniği çok daha karlıydı.
Ortalama karlılık, Amazon gibi mağazaların büyümesi ve e-ticaret sektöründe genel olarak daha fazla rekabet gücü ile önemli ölçüde düştü.
Bu nedenle böyle bir modelle başarılı olmak istiyorsanız çok güçlü ve özgün bir öneriniz olması tavsiye edilir.
Öte yandan, aksesuar satarken ürünlerle ilgili mümkün olduğunca fazla bilgi vermeli ve mümkünse teklifi stoktaki bazı ürünlerle tamamlamalısınız.
12. Kar marjları
Kar marjları, satılan ürünlere bağlı olarak büyük ölçüde değişir. İleri teknoloji elektronikler için, marjlar küçüktür, tipik olarak% 5-10 civarındadır.
Ancak düşük fiyatlı aksesuarlar için marjlar genellikle% 100'e yakındır.
Bununla birlikte, ortalama olarak, brüt nakliye marjları tipik olarak% 10-15 aralığındadır.
Dropshipping'de uzmanlaşmış toptan satış şirketlerine örnekler
Bu online satış araçlarına girişmenin sahip olabileceği avantaj ve dezavantajları gördükten sonra ve yazımı bitirmeden önce sizlere birkaç yıldır bu sektörde başarılı olan ve buna bahse giren firmalardan bazı örnekler vermek istiyorum. yöntem:
Bu sektörde kendi adıyla kendine yer edinmiş bir İspanyol toptan satış şirketidir.
Esas olarak, gurme mutfak ürünleri, ev ve elektronik temizlik ve küçük ev aletleri, parfümeri ve kozmetik, sağlık ve güzellik gibi orijinal kurumsal hediyelerle ilgili ürünleri dağıtır.
Elektronik ürünleri dünya çapındaki çevrimiçi mağazalardan gelen siparişlere göre dağıtan bir başka büyük dropshipper toptancısıdır.
Bildiğiniz gibi bugün milyonlarca takipçisi olan teknolojinin yükselişi göz önüne alındığında, 2010 yılından beri faaliyet gösteriyor ve büyümesi o zamandan beri yavaşlamadı.
Asya'daki bu dropshipping devini kim bilmiyor?
Ayakkabı, giyim, elektronik ve hatta DIY ürünlerinden AliExpress, dünya çapındaki çevrimiçi mağazalar için faaliyet göstermeye ve toptan satış yapmaya başladığı 2012 yılından bu yana bu sektörde ön planda olmuştur.
Sonuç
Stoksuz satışın faydaları ve potansiyel sorunları çeşitlidir. Bu nedenle online mağazanızda bu satış tekniğini kullanmayı düşünüyorsanız, tüm bu faktörleri yansıtmalısınız.
Bu Dropshipping sistemiyle bir iş kurmaya karar vermeden önce artıları ve eksileri üzerine düşünün ve gerekirse daha önce denemiş tanıdığınız birinin deneyimine danışın.
Sıklıkla ortaya çıkan engeller, dikkatli planlama ve iyi bir satıcı-satıcı koordinasyonu ile çözülebilir.
Stoksuz satışın ne olduğunu ve avantajlarının ve dezavantajlarının neler olduğunu öğrendikten sonra sonuçlara varabilirsiniz.
Size söylediğim gibi, ortaya çıkan dezavantajların çoğundan kaçınmak için önceden kendi araştırmanızı yapmak çok önemlidir.
Önceki araştırma, bilgi ve planlamayla, sıkıntıları bir kenara bırakabilir ve Dropshipping kullanmanın avantajlarından yararlanabilirsiniz.
Hiç şüphesiz, neredeyse hiç altyapı veya yatırım olmadan evden çalışmanıza yardımcı olabilecek çok uygun bir iş fırsatıdır.
Ve her şeyden önce, en önemli şey: size birçok fayda sağlayacak!
0 Yorumlar